Історія світлин Т. Г. Шевченка: єдність слова і зображення (до 180-річчя фотомистецтва)

DOI https://doi.org/10.17721/2522-1272.2019.74.10

УДК UDC 007:77.000.93-Шевченко

Історія світлин Т. Г. Шевченка: єдність слова і зображення (до 180-річчя фотомистецтва)

Горевалов Сергій Іванович, кафедра кіно телемистецтва Київського університету культури і мистецтва д. філол. наук, професор

Резюме
У статті описане значення фотомистецтва в долі культової постаті України Т. Г. Шевченка. Автопортрети Т. Г. Шевченка – твори мистецтва, але водночас і художні документи поета. Подаровані ним своїм друзям копії автопортретів у 1858 р. стали так званою «фотографічною шевченкіаною».

Світлини Т. Г. Шевченка справляли враження на видатних творчих людей, зокрема на видатних жінок того часу (М. Вовчок та ін.).

Світлини не лише містять історичну інформацію про життя Кобзаря, а й зіграли велику роль у розвитку фотомистецтва України.

Окремо в матеріалі йдеться про видатних людей фотомистецтва, про їх творчість, світлини. Цікавою є історія зберігання світлин Т. Г. Шевченка в Україні та в інших країнах.

Ключові слова: фотографія; мистецтво; митець; фотоательє; репродукці

74_10

[download url=”http://www.scientific-notes.com/wp-content/uploads/2019/08/74_10.pdf” title=”Link to the article’s PDF-file”]

 

Залишити відповідь